6 Ekim 2013 Pazar

De Cooks Academy Party İle Kurabiye Kursu




Kurabiye kursu daveti geldiğinde balıklama atladım hemen :) Biraz nette araştırarak biraz kafa yorarak Baby shower,doğum,mevlüt,doğum günü kurabiyelerimi kendim yapmıştım. İşin profesyonelinden öğrenmek püf noktalarını bilmek daha bir başkaymış. Atölyeye gittiğimde çok sıcak ve güler yüzüyle karşıladı beni Esra hanım.

Gelelim kursumuzun detaylarına De Cooks Academy kurabiye,cupcake ve çikolata workshopları yapıyor hemde çok zevkli zamanlar geçirmenizi sağlıyor. Ben 3 saat nasıl geçti anlamadım 6 blogger anne zevkli zaman geçirdik.

Kurabiye Tarifi:
- Oda sıcaklığında 1 yumurta eğer dolaptan yeni çıkardıysanız ılık su ile oda sıcaklığına getirebilirsiniz.
- 250 gr. pudra şekeri
-250 gr. oda sıcaklığında margarin (sana yağ)
-1 paket vanilya
- 1 çay kaşığının yarısı kadar tarçın
-5 silme su bardağı un (söke un)

Hamur iyice yoğrulduktan sonra streç filme sarıp buzdolabında 2 saat dinlendirin. Eğer hemen yapmayacaksanız buzdolabının alt kısmında 3 gün buzluk kısmında ise 3 ay bekletebilirsiniz.

* Eğer tarçın istemezseniz portakal veya limon kabuğu,zencefil de koyabilirsiniz.

Kurabiyeye Şekil Verme: 

Esra hanım hamuru tüm detayları ile gözümüzün önünde hazırladığı ve bekletme şansımız olmadığı için bizlere birer parça vererek biraz daha sertleşmesi için elimizde yoğurmamızı istedi.


İkinci aşama ise kalıplarla şekil vermek oldu. Bildiğimiz halı kaydırmazlarının üzerine bir kat yağlı kağıt arasına hamur ve üzerine tekrar yağlı kağıt koyarak hamuru açtık. Böylece hem hamur merdaneye yapışmamış hemde açarken zeminde kaymamış oldu. Hamuru yağlı kağıdın arasından çıkartarak ters çevirip tekrar açın muntazam olması açısından önemli.  Hamurun eşit pişmesi açısından ne çok ince ne çok kalın olmalı ben yaklaşık 1 cm kalınlığında açtım.

* Çubuklu kurabiye yapmak isterseniz pişmeden önce takmak daha doğru ben ılıkken takıyordum arada kırıp fire verdiklerim olmuştu :)

Pişirme Aşaması:
Yağlı kağıt serilmiş tepsiye kalıplarla kesilmiş kurabiyeleri yerleştirirken dikkat edilmesi gereken bir detay ise muntazam konulması eğer yamuk koyarsanız kurabiye o şekilde pişiyor ve kesilen şeker hamuru ile şekil olarak birbirini tutmuyor.

Fırını önceden ısıtmaya gerek yok Esra hanım yavaş yavaş pişmesi daha iyi dedi. 175 derecede en üst rafın bir altında ve alt üst fanda 10-12 dk pişirilen kurabiyeler fırından çıktığında üzeri biraz yumuşaktı.

Şeker Hamuru İle Kaplama :

Esra hanımın önerdiği benimde devamlı kullandığım marka olan şeker&sugar Türkiye'de kullanılan hamurların en iyisi bana göre. Fiyat,lezzet ve kıvam açısından oldukça iyi. İsterseniz beyaz renk alarak ben jel boyası ile renklendiriyorum o şekilde renklendirir. İsterseniz renkli şeker hamuru alabilirsiniz. Renkler koyu gelirse veya daha pastel bir renk elde etmek isterseniz renkli hamura beyaz hamur katarak tonlama yapabilirsiniz.

Şeker hamuru elinize ilk aldığınızda sert olacak elimizde yoğurarak rengi parlayana kadar yoğurmak gerekiyor yaklaşık 4-5 dk.

Daha sonra kurabiye hamurunu açtığımız taktik ile şeker hamurunu açıyoruz. Kullandığımız kalıplarla şekil veriyoruz.

Esra hanım işin detay ve püf noktalarını bize aktardıktan sonra serbest zamana geçtik. Hayal gücümüzü kullanarak kurabiyeleri şeker hamuru ile kapladık ve süsledik.


Malzeme: 

Eminönü'n de kurukahveci Mehmet efendinin sokağında sağlı sollu pasta malzemecileri mevcut. Metal kalıplar,silikon mouldlar, cupcake kağıtları,şeker hamurları ve gıda boyaları bulabilirsiniz.

Ben oğlumdan her zaman fırsat bulamadığım için pastdizayn.com adresinden veriyorum siparişlerimi hızlı teslimat ve uygun fiyatlarından dolayı çok memnun kaldığım bir site.

Yurt dışında satılan şeker hamurlarında domuz jelatini ve fırçalarda ise domuz kılı bulunabiliyormuş bilmemizde fayda var diye bu bilgiyi de aktardı bizlere Esra hanım.

Uzun süredir hem kendime hem çevremdeki yakınlarımın bebekleri için kurabiye yapsam da kursun çok faydasını gördüm.Şuan buraya yazamayacağım kadar çok fazla ekipman var ben bunları kendi çabalarım ile çözmüştüm Esra hanım anlattıkça ben bu da mı yanlış ben zor olan yoldan yapmışım falan dedim :)  De Cooks Academy'nin kurs ücretleri gayet uygun bu yüzden boşuna vakit kaybetmek yerine bir kursa gitmenizi öneririm.

Ayrıca De Cooks Party birbirinden güzel parti hediyelikleri, şeker büfeleri hazırlıyor aklınızda bulunsun derim.

Kurs bitiminde kavanozda lokum, önlüklerimiz ve yaptığımız kurabiyelerimiz ile uğurlandık :)

Gelelim kurstan fotoğraflara bu postu geç yazmamın sebebi bir kaç gündür evde laptop olmamasıydı fotoğrafları aktaramamıştım.




















Gelelim süprizime :) Postun altına yorum bırakacak 1 kişi. 23 Ekim tarihinde düzenlenecek olan De Cooks Academy ile cupcake süsleme kursu kazanacak. 
Mail adresinizle ve adsız olarak yorum bırakmamaya dikkat ederseniz sevinirim. 
-Katılım için son gün 9 Ekim perşembe saat 22:00 

 Bol şans :)


9 yorum

  1. ilk yorum bendeeeennnn :) ben olmalıyım ben nergis leodelisi :)) öptüm çookk

    YanıtlaSil
  2. Blog yazisini okudum bende kurabiye yapıyorum ama tabi kendi imkanlarimla ve var olan hayal gücümle.. tek ogrenemedigim ve ayarlayamaadigim cupcake'lerdi onlarinda sizin yardiminizla kursu olduğunu öğrendim Sansli kişi ben olabilirim belki =) Zeynep Özdemir Mail Adresim : ze.01.02.2007@hotmail.com

    YanıtlaSil
  3. Cakepop asktir aşk...Funda kaya ucanok fkucanok@hotmail.com

    YanıtlaSil
  4. bende isterim bendeeee :) hulya kılıckap@gmail.com

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. İlknurcum harika bir hediye... kurabiye süslesem de, cupcake biraz farklı bir teknik istiyordur herhalde... öğrenmeyi de çok isterim... bu kursun taliplerinden biri de benim....
    aleveczanesi@hotmail.com

    YanıtlaSil
  6. cupcake yapmanın püf noktalarını öğrenmeyi çok isterim rukiyealtunkara@hotmail.com

    YanıtlaSil
  7. Merhaba, bende sansimi denemek istedim, sevgiler ... Fulya , fulyaazme@gmail.com

    YanıtlaSil

 

Popüler Yazılar

Etiketler

012benetton 1 yaş 2 yaş sendromu 2013 2014 2014 yaz 3 yaş açev açevilk6yıl adalar aile aile fotoğrafı aktivite alışveriş Anne anne-baba anne-bebek anneler de eğlenir araçgereç avent göğüs pompası Ay kumu Ayvalık Baba babyshower balkabaklı kek Bebek bebek odası bebek taşıyıcısı bebek yemekleri bebeklere bakla verilir mi? bej Benetton benetton turkiye benetton012 benettonturkey beze blogger anneler bodrum browni brunch bulantı bulantı bilekliği cakepop canbebe cheesecake yap cilt bakımı crumble cunda cupcake çalışma odası çikolata çikolatalı kek çilek çilekli cheesecake çilekli limonata çilekli tatlı çocuğa sınır koyma çocuk dostu otel çocuk gelişimi çocuk kitabı çocuk yemekleri çocukla evde aktivite Çocukla gezi çocukla geziler çocukla nereye gitsek çocukla tatil çocukla valiz hazırlığı çocuklara kahvaltı çocuklara yemekler çocuksuz geziyoruz çorba tarifleri dalaman darphin DARPHİN davetiye dekorasyon deneyimli anneler Dış mekan çekimi dıy DIY Dijital Atölye Disney frozen diş buğdayı diş buğdayı pastası doğum fotoğrafçısı doğum fotoğrafları doğum günü mekanları Doğum günü süsü Doğum hikayesi dondurma dr.oetker dolgu kreması duvar dekorasyonu Düğün düğün fotoğrafı enginar enginar çorbası erkek çocuk aksesuar eskişehir etkinlik etkinlikler ev yapımı cips yufka cipsi ev yapımı sıcak çikolata eva evde aktivite evde çocuk oyalama falafel ferhan yalçın fıstık ezmeli muzlu kek fıstık ezmesi fotoblok fotoğraf fotoğrafçı anne gebelik günlüğü fotoğrafçıma dokunma gebelik günlüğü geziyoruz göğüs pompası granola GÜNLÜK HAYAT Günün kahvesi Gününkahvesi güvercinlik hamileliğeveda hamilelik hamilelik-doğum havuçlu kek heybeliada hilton sarıgerme ıhlamur kasrı ıspanaklı muffin ıspanaklı tarifler ışıklı tabela içecek iki yaş internetanneleri italyan yemekleri kahvaltı kahvaltılık tarifler kapısüsü karaköy karamel sos karamelli mısır karlar ülkesi karnabahar kaşıkta çikolata kek kendin yap kız çocuk doğum günü kızarmış dondurma kidsnook kişiye özel kitap köfteli pizza kremalı enginar çorbası kullandığımız ürünler kurabiye kurumax lansman lazanya magnolia mekanlar menü meze milföy hamuru milföy tatlısı minnie mouse temalı doğum günü moms night out turkey montessori dernek eğitimleri muffin mums muzlu kek müze naif nar dükkan nike sandalet Oktay Bingöl okul oyun oyun çiti oyun terapisi oyuncak özel günler papyon parti pasta pavlova pazar günleri pazar kahvaltısı peynir suflesi peynir tabağı pizza plaj modası playdate turkey profilo profilo küçük ev aletleri rahmi koç müzesi sabun santralistanbul sazova kültür parkı sensory storytime shikka sıcak çikolata sofra sofralar sosyal sorumluluk sömestr sunum sunum önemlidir şeftalili crumble şeker hamuru şişli şişme havuz tarifler tatil tatlı tavsiyeler tefal dondurma makinesi THE REVITALIZING OIL theraplay tuz hamuru tuzlu granola tuzlu muffin unsuz kurabiye urza istinye uzman görüşü workshop yaz yemek yeni doğan yeni yıl yeni yıl kurabiyesi Yıl dönümü yılbaşı yiğit çınar yiğitç Yiğitçınar1yaşında yiğitçınargeliyor zamane annesi zamaneannesi zamaneannesimutfakta zorlu center'da sonbahar zorluavm
© ZAMANE ANNESİ
Designed by GeCe